6H Of The Glen

POSTED BY Mathias Jensen 07/08/2017 in BlogiRacing, News, Teams,
Post thumbnail

 

Prerace:
Meningen var, at vi skulle have kørt lørdag med 2 biler, men af forskellige private årsager, blev løbet udskudt til om søndagen.

Raceday:
Søndag d. 06-08-17 var Team Crazy Danes igen på banen. Denne gang stillede de op med et hold til det famøse løb, 6 Hours of the Glen. Denne gang med færre nerver for nogle af kørende, efter erfaringen fra sidste løb da, de kørte 24h på Spa.

Ugen op til løbet stod igen på daglig træning, hvor holdet snakkede sammen over discord og fik kørt nogle laps rundt på banen for at få testet bilen og dens setup som blev lavet af Erik Koeman og derefter finpudset af Flemming M. Nielsen.

Dagens Køre:
Flemming Nielsen
Kenneth Kjær
Rasmus Andersen (debutant på holder)
Dagens Kommentator:
Alex Christensen
Mathias Jensen
.

Qualify:
Flemming tog vores qualify ligesom sidst og satte en fornuftig kvalifikations tiden på 1:45:4. Hvilket gjorde, at vi startede P11.

Green green …
Flemming satte sig bag rattet igen for, at starte løbet fra P11 og kørte et stabilt første stint. Vi mistede 2 pladser på første lap for ikke at miste kontrollen over bilen. Under stintet var vi tæt på kontakt med andre bil under overhalinger, men bilen holdes skadesfri.Efter ca. 26 omgange er dækkene så presset og dermed er bremselængden forøget med ca. 1 til 2 billængder. Der bliver givet plads af andre køre når de bliver lappet og Flemming følte sig sikker i bilen.

Efter Flemming havde kørt et stabilt første stint, bliver bilen kørt i pit og Crazy Danes nyeste medlem/debutant Rasmus, gør sig klar til at sætte sig i bilen, som stadig var i et stykke. Rasmus er en smule nervøs da han sætter sig ind i den sorte Ferrari, men det var ikke til at se i kommentatorboksen, da han kørte meget stabilt. Han kommer hurtigt ind i GT3 trafikken som ikke havde pittet endnu,dette gjorde at han blev mere forsigtig med at overhale de langsomme GT3 biler. Ved sving 6 (chute) var der en lille fejl med bremselængden, så han kom for langt ud i exit, som så ender ud i at han sender en mindre hilsen til barrieren. Heldigvis kommer der ikke større skade på bilen og har derfor ikke brug for den store reparation. Rasmus formår også til sidst i hans stint at redde sig ud af et mindre sammenstød og køre den sikkert videre.

Kenneth overtager bilen og efter en lidt nervøs start, bliver det mere stabilt som løbet skrider frem af. Da løbets leader i GTE klassen, kommer tæt på bliver der forvirring i pit crewet, og begynder at skride ud i svinget, og P2 køre med god afstand og holder hans linje, som gør at han fortsætter direkte ind i CD bilen, som giver flere buler i bilen. Efter at have humpet resten af banen rundt køre Kenneth bilen i pit. Reparationen lyder på 5+(3 optional) minutter, i total så det var ikke en alvorlig skade. Flemming sætter sig igen i bilen.

Flemming fortsætter hans gode stime, med stabile tider og har flere laps under 1:47. En enkel gang bliver han “break checked” hvor han er få millimeter fra, at ramme den forankørende, som tvinger ham til at tage kurven bredt. Flemming får ro på bilen igen, og kommer i hans zone, hvor han igen køre stabilt. Alt i alt et rigtig godt stint fra hans side af og formår derfor at få holdet fra en P18 til en P17.

Rasmus sætter sig i bilen efter Flemming’s stint. Han er lidt usikker på hvordan pit tider, med Dæk bytte, og fuel men han køre ud uden nogle problemer. Efter nogle omgange føler han sig mere sikker i bilen og det kan Pitten også se at han holder meget stabile tider på 1:48 midt, og svinger kun med +- 0.250 hundrededele. Som er utroligt stabilt. Han er også begyndt at føle sig mere sikker i bilen, da han ikke er så nervøs for at overhale de Lappede biller, eller GT3 klasserne.

Kenneth sætter sig i bilen for at tage sit sidste stint, Han rammer en del trafik, så gør at hans race bliver meget interessant. ved ca 30 minutter tilbage, har vi fået taget så meget tid af til pladsen bag os hvor vi var helt oppe ved at være 1:15 minutter foran dem så vores 16 plads var i hus, hvis vi bare holdte pladsen til Finish line. omkring ved 12 minutter tilbage af race mister Kenneth herredømmet over bilen i Turn 6 (chute) og får bilen til at skride ud. Og ender i en position på banen hvor han ikke rigtig kan komme sikker ud på banen igen uden at skulle stoppe trafikken. Her mister vi ca 50 sekunder på at vente på Trafikken, men han kommer ud på banen igen uden skader. Han kommer i mål, på en 15 plads, så vi fik en placering på den sidste omgang.

alt i alt var dette race, super godt gjort af holdet, Starter som 11, og ender på en 15 plads. Bedste placering for CDracing i vores hold kørsler hidtil. Til sidst er vi i Team Crazy Danes glade for at vores debutant (Rasmus) stillede op til dette 6 timers løb. Vi har ikke fået kørt så meget med ham, men han har imponeret os med hans kørestil og hans konstant sikkerhed og hurtige udvikling under de 6 timer. Og håber at han bliver ved med at deltage i vores events over tid. Vi er meget glad for at han har valgt at joine Team Crazy Danes. Og regner med at dette er den vej det går i fremtiden da holdet har potentiale for at kunne udvikle sig.

Vores kommentator for dagen, var Alex og Mathias, som gjorde en stor indsats for at give vores seerer en god oplevelse med syn på hele racet fra start til slut. Det var et meget spændende løb fra kommentator siden, der skete noget konstant. Nogle gode fights mellem de forskellige pladser og nogle køre/hold som gjorde sig bemærkede ved at de var nogen “risiko” køre såsom det “Sorte får, bil nr 27” som man skulle passe på, da det var en køre uden den store erfaring i disse Special Events, som 6 timers løbet er. Den gode indsats blev ekstra sprød da de fik input fra Pitten, så de fik lidt insider info, uden at give for meget “tv” tid til Team Crazy Danes. Begge kommentator er selv køre for Crazy Danes, så de har god insight i, hvordan en køre tænker, i de forskellige situationer, som de forskellige hold blev udsat for..

 

 

Add comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *